Köp & leveransvillkor
På gardinshoppen.se kan du endast beställa varor via vår webbplats. Om du har några frågor om varor som inte finns på webbplatsen är du välkommen att kontakta oss.
Alla priser är inkl. moms och andra avgifter. Priserna är dagspriser.
Alla priser på hemsidan är i SEK (svenska kronor) inklusive moms, men exklusive fraktavgift.
När du handlar med gardinshoppen.se ingås avtal på följande språk:
- Svenska
Om du vill se tidigare beställningar gjorda på gardinshoppen.se kan du logga in på “Mitt konto” i toppmenyn. Ditt inlogg är din e-mailadress och det lösenord du valde då du handlade första gången.
För att göra ett köp på gardinshoppen.se ska du gå igenom 5 steg.
- Hitta den eller de varor du vill ha och lägg dem i varukorgen och gå sedan till kassan.
- Ange dina personuppgifter.
- Välj leverans- och betalningsmetod.
- Godkänna våra villkor.
- Kontrollera att all information är korrekt och godkänn köpet.
På gardinshoppen.se kan man betala med:
- Visa
- Visa Electron
- MasterCard
- Meastro
- V PAY
- China UnionPay
- American Express
- Klarna
På gardinshoppen.se kan man betala med:
Eftersom alla våra produkter är specialtillverkade efter kundens individuella önskemål och mått, betraktas order som slutgiltiga vid beställning. Betalningen för din order dras därför omedelbart från ditt kort. Det kommer aldrig att dras ett högre beløb än det du har godkänt vid köpet.
Om du väljer att betala med Klarna kan du välja mellan Betala på 30 dagar, Bankkonto eller Delbetalning.
Du kan lära dig mer om vem Klarna är på vår sida om Klarna. Du kan läsa mer om leverans och returer här.
Klarna privatlivspolitik og dataskydd.
För att få din vara levererad måste du betala frakt.
Frakten börjar från 199 SEK.
Dessutom tillkommer 20 SEK extra för varje gardin för att kompensera för den extra vikten.
Om din vara är skadad under transporten måste du inom 4 dagar anmäla det till oss på mail eller telefon. Vi kontaktar sedan transportföretaget och ansöker om ersättning.
Den förväntade leveranstiden är normalt 2–3 veckor efter beställning. Observera att beställningar som görs under perioden 14 januari till 7 februari kommer att ha en längre leveranstid på 4–5 veckor.
Avtal på gardinshoppen.se kan endast ingås av föräldrar eller andra som lagligen kan handla för barnets eller den unges räkning.
Mätningen är kundens ansvar och det är viktigt att följa vår guide för mätning. Tillverkaren har rätt till en felmarginal på 5 mm. Om det är nödvändigt att göra avdrag ska du följa vår guide exakt. Tillverkarens felmarginal på 5 mm ingår i avdraget så att det finns plats för gardinen i fönstret.
De varor du köper på gardinshoppen.se är skräddarsydda varor. Det betyder att varan produceras efter dina önskemål. Vanligtvis finns det ingen ångerrätt, men så är inte fallet på Gardinshoppen.se. Vi vill att du ska vara 100 % nöjd. Det är därför möjligt att häva ditt köp om du inte är nöjd med kvaliteten eller färgen. Du måste helt enkelt köpa vår totalgaranti för att kunna ångra ditt köp. Du måste kontakta oss inom 30 dagar efter att du har mottagit varorna för att kunna utnyttja vår totalgaranti.
Om du ångrar ditt köp innan du har mottagit varorna ber vi dig att så snart som möjligt kontakta gardinshoppen.se som kommer att försöka stoppa produktionen.
Våra priser är i princip fasta under hela året, men vi kan komma att köra kampanjer, t.ex under Black Friday. Rabatten gäller endast denna dag, då rabatten görs i samarbete med leverantörer denna dag. Vi kan därför inte ge denna rabatt om du har lagt en beställning men inte fått beställningen levererad. Vi har marknadens lägsta priser året runt och vi erbjuder 3 års garanti.
Priset på beställningen är i SEK inklusive moms.
Vi skickar 5 färgprover gratis. Om du vill ha fler prover kan du skicka ett e-postmeddelande till kundservice@gardinshoppen.se varefter vi försöker tillmötesgå dina önskemål.
När du handlar på gardinshoppen.se har du självklart 36 månaders garanti. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Detta kräver givetvis att reklamationen är berättigad och att defekten inte har uppkommit till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadevållande beteende.
Reklamationen måste göras inom en rimlig tid efter att du har upptäckt felet i varan. Om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet, kommer klagomålet alltid att vara i tid.
Du skickar mail till kundservice@gardinshoppen.se med följande information
- Ordernummer (Du kan med fördel svara tillbaka på din orderbekräftelse)
- Dokumentera vilken gardin du har problem med (storlek, färg och eventuellt drift).
- Beskrivning av fel
- Skicka bilder på gardinen i full storlek samt en närbild eller en kort video som dokumenterar felet.
Bra och korrekt dokumentation gör reklamationsarbetet mer effektivt och ger dig i slutändan en snabbare reklamation. Klagomål kan ofta hanteras via e-post utan att behöva lägga tid på att returnera varor och stå utan gardiner. Vi försöker hantera reklamationer enkelt utan att skriva för mycket fram och tillbaka. Här behöver vi din hjälp med de fyra ovanstående punkterna.
En cookie är en term för att en användares beteende i ett nätverk registreras hos användaren själv (på användarens hårddisk). På så sätt kan användaren kännas igen, till exempel på en webbplats, vid nästa besök.
Ingen personligt identifierbar information lagras i en cookie, utan snarare information om användarens beteende på en webbplats, till exempel användarnamn för att logga in på en webbplats. En cookie lagras på användarens hårddisk tillsammans med cachade filer. En cookie är alltså en textfil som skickas till din webbläsare från en webbserver och lagras på din dators hårddisk. Du kan ställa in din webbläsare så att den informerar dig när du får en cookie, eller så kan du stänga av cookies helt. Det enda dessa cookies används till är att känna igen din dator.
Tekniskt sett kan cookies delas in i två typer. En typ kallas "session cookies" – de håller koll på vad du har lagt i din varukorg medan du navigerar runt i webbutiken. "Sessionscookies" lagras inte på din dator utan försvinner när du stänger webbläsaren.
Den andra typen av cookie kallas "permanent cookie", och den sparas som en textfil på din dator i ca. en månad. En "permanent cookie" hjälper vår server att känna igen din dator nästa gång du loggar in på vår webbplats.
På gardinshoppen.seanvänds cookies i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet, vilket gör besöket så enkelt som möjligt för dig.
Du kan ta bort cookies från din dator när som helst: I Internet Explorer raderas cookies under menyn "Funktioner" -> "Internetinställningar" -> "Allmänt" -> "Webbläsardata/Radera cookies".
Loggstatistik används på gardinshoppen.se och innebär att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare en webbplats har haft, var de kommer ifrån och var på webbplatsen de lämnar osv.
På Gardinshoppen.se används loggstatistik med syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet.
Loggstatistik används på gardinshoppen.se och innebär att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare en webbplats har haft, var de kommer ifrån och var på webbplatsen de lämnar osv.
För att du ska kunna ingå ett onlineavtal med Gardinshoppen.se måste du registrera dig med följande personuppgifter:
- Namn
- Adress
- Telefonnummer
- E-mail adress
Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varorna till dig.
Personuppgifterna registreras hos Luxsun Nordic AS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.
När personuppgifter samlas in via vår webbplats säkerställer vi att det alltid sker genom att ge ditt uttryckliga samtycke, så att du är informerad om exakt vilken information som samlas in och varför.
Direktör, bokhållare och daglig chef för Luxsun I/S har tillgång till de uppgifter som registreras om dig.
Den dataansvariga på gardinshoppen.se är Mads-Ole Pedersen.
Vi lagrar inte kundinformation krypterad.
Vi överför inte kundinformation krypterad.
Upplysningar som lämnats till gardinshoppen.se vidarebefordras eller säljs inte vidare till tredje part på något sätt, och vi registrerar ingen personkänslig information.
Som registrerad hos gardinshoppen.se har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har även rätt att ta del av vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i samband med detta ska ställas till Mads-Ole Pedersen via e-post: mop@gardinbussen.org.
Om du som konsument vill klaga på ditt köp måste du kontakta oss kundservice@gardinshoppen.se. Om vi inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klagomålsportalen för Nævnenes Hus.
För att kunna klaga måste produkten eller tjänsten som du vill klaga på ha kostat minst 1 110 SEK och max SEK 100 000. För reklamationer på kläder och skor ska priset dock ha varit minst 720 SEK Det tillkommer en avgift för att få klagomålet behandlat.
När du handlar i en e-märkt webbutik kan du få ditt ärende behandlat gratis - oavsett belopp. Läs mer här.
Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga på EU-kommissionens klagomålsportal. her.
Foton, grafik och andra illustrationer på denna webbplats tillhör gardinshoppen.se och skyddas av upphovsrättslagar och får inte kopieras eller på annat sätt återanvändas utan GardinShoppens skriftliga tillstånd. gardinshoppen.sevidarebefordrar inte några personuppgifter eller annan information som anges på denna webbplats till tredje part (t.ex. direktmarknadsföringsföretag etc.). Uppgifterna som anges används uteslutande för att betjäna köparen när köparen handlar hos oss.
Vi reserverar oss för utgående varor, skrivfel och prisändringar, samt förbehåller oss rätten att annullera beställningar som vi inte kan skicka på grund av dessa villkor.
Om ett reklamation bifalls efter en längre tid och flera gardiner i samma färg har köpts kan därför en färgskillnad mellan den gamla och den nya gardinen förväntas. Alla gardiner kommer inte att bytas ut, utan endast den där reklamationen har godkänts.
Luxsun Nordic ApS
Skelmarksvej 4
2605 Brøndby
Tlf.: 85 250 38 94
E-mail: kundservice@gardinshoppen.se